Connect with us

Algemeen

Grote storing bij Rabobank: Duizenden klanten in paniek – geen toegang tot hun geld!

Avatar foto

Geplaatst

op

De Rabobank kampt momenteel met een grote storing, waardoor duizenden klanten geen toegang hebben tot hun geld. Op de website Allestoringen.nl blijven de meldingen binnenstromen, en ook op sociale media uiten klanten hun frustratie. Woorden als “Kltebank!!” laten zien hoe groot de ergernis is onder gebruikers die hun bankzaken niet kunnen regelen.

Problemen met de Rabo App

De storing lijkt vooral klanten te treffen die proberen in te loggen via de Rabo App, de mobiele bankapplicatie van de Rabobank. Bij pogingen tot inloggen ontvangen gebruikers een melding dat de app tijdelijk niet beschikbaar is. Dit betekent dat zij geen betalingen kunnen uitvoeren, hun saldo niet kunnen checken en geen toegang hebben tot hun digitale bankdiensten.

Volgens een verklaring van de Rabobank aan Hart van Nederland werkt de bank hard aan een oplossing. Hoe lang het probleem nog zal duren, is echter onbekend.

Storingsduur en stijgend aantal klachten

De eerste meldingen over de storing kwamen binnen rond 15.15 uur. Inmiddels zijn er meerdere uren verstreken en een oplossing lijkt nog niet in zicht. Gedurende deze periode is het aantal klachten explosief toegenomen. Op sociale media delen klanten massaal hun ongenoegen over de situatie. Veel gebruikers geven aan volledig afhankelijk te zijn van digitaal bankieren en dringend toegang tot hun geld nodig te hebben.

Sommige ondernemers en particulieren die hun betalingen via Rabobank regelen, hebben aangegeven dat ze hierdoor ernstige financiële hinder ondervinden. Afschrijvingen en transacties kunnen niet worden voltooid, wat zorgt voor onrust onder klanten. Vooral mensen met geplande betalingen, zoals huur of belangrijke zakelijke transacties, zijn bezorgd over de gevolgen van de storing.

Oproep om contant geld groeit

De storing bij de Rabobank zorgt opnieuw voor een discussie over de afhankelijkheid van digitaal bankieren. In december vorig jaar werd er al gewaarschuwd voor de risico’s van een volledig digitaal financieel systeem.

Minister van Defensie Ruben Brekelmans gaf eerder aan dat Nederland zich moet voorbereiden op mogelijke cyberaanvallen, vooral in relatie tot geopolitieke spanningen met Rusland. Een grootschalige aanval op de financiële sector kan leiden tot langdurige storingen bij banken, waardoor mensen geen toegang hebben tot hun geld. Hoewel banken claimen goed voorbereid te zijn op dergelijke scenario’s, blijft de oproep om contant geld achter de hand te houden groeien.

Impact van digitale storingen

De storing bij de Rabobank laat zien hoe kwetsbaar een samenleving is die steeds meer afhankelijk wordt van digitaal betalingsverkeer. Klanten die geen contant geld bij zich hebben, kunnen in dit soort situaties ernstig in de problemen komen. Dit versterkt de oproep van experts en politici om een noodvoorraad aan cash achter de hand te houden.

Bovendien roept de storing vragen op over de betrouwbaarheid van digitale bankdiensten. Storingen bij banken zijn niet nieuw, maar wanneer ze langdurig aanhouden, kunnen ze grote gevolgen hebben voor consumenten en bedrijven die afhankelijk zijn van online transacties.

Wanneer is het opgelost?

Vooralsnog blijft het afwachten voor duizenden Rabobank-klanten. Wanneer de storing wordt verholpen, is nog niet duidelijk. De komende uren zullen uitwijzen of de bank de situatie snel onder controle krijgt, of dat gebruikers zich moeten voorbereiden op een langdurig probleem. Klanten blijven hopen op een snelle oplossing, terwijl de discussie over de kwetsbaarheid van digitaal bankieren weer volop wordt gevoerd.

Daarnaast worden gebruikers geadviseerd om alternatieve betaalmethoden te overwegen en waar mogelijk tijdelijk contant geld te gebruiken. Ook raadt Rabobank klanten aan om regelmatig de statusupdates van de bank te volgen via de website en socialmediakanalen.

Algemeen

Nederlandse vrouw komt om bij tragisch ongeval

Avatar foto

Geplaatst

op

In de Spaanse regio Murcia is een Nederlandse vrouw om het leven gekomen door een explosie. De 56-jarige vrouw uit Zuid-Holland liep op 19 juni in het kustplaatsje Lo Pagán toen de explosie in een café plaatsvond. Ze raakte daarbij ernstig gewond en overleed later in het ziekenhuis.

Ook andere slachtoffers door explosie

Bij de ontploffing kwam ook de 38-jarige manager van de bar om het leven. Volgens regionale media betreft het een vrouw met Marokkaanse achtergrond. In totaal raakten zestien mensen gewond. De explosie gebeurde op een druk moment, waardoor de impact groot was.

Hulp voor de nabestaanden

Het ministerie van Buitenlandse Zaken ondersteunt de familie van de overleden vrouw. Over haar identiteit zijn verder geen details gedeeld uit respect voor de privacy.

Onderzoek naar oorzaak explosie

De Spaanse autoriteiten onderzoeken de oorzaak van de explosie. Lokale media melden dat een beschadigde gasleiding mogelijk de oorzaak is geweest. Er zouden eerder al meldingen zijn geweest over het café, zoals overlast en een eerdere brand.

Grote impact op omgeving

Het incident heeft grote indruk gemaakt op bewoners en bezoekers van de regio. Het benadrukt opnieuw het belang van veiligheid en toezicht in drukke winkelstraten en horecagebieden.

Lees verder