Connect with us

Algemeen

Grote storing bij Rabobank: Duizenden klanten in paniek – geen toegang tot hun geld!

Avatar foto

Published

on

De Rabobank kampt momenteel met een grote storing, waardoor duizenden klanten geen toegang hebben tot hun geld. Op de website Allestoringen.nl blijven de meldingen binnenstromen, en ook op sociale media uiten klanten hun frustratie. Woorden als “Kltebank!!” laten zien hoe groot de ergernis is onder gebruikers die hun bankzaken niet kunnen regelen.

Problemen met de Rabo App

De storing lijkt vooral klanten te treffen die proberen in te loggen via de Rabo App, de mobiele bankapplicatie van de Rabobank. Bij pogingen tot inloggen ontvangen gebruikers een melding dat de app tijdelijk niet beschikbaar is. Dit betekent dat zij geen betalingen kunnen uitvoeren, hun saldo niet kunnen checken en geen toegang hebben tot hun digitale bankdiensten.

Volgens een verklaring van de Rabobank aan Hart van Nederland werkt de bank hard aan een oplossing. Hoe lang het probleem nog zal duren, is echter onbekend.

Storingsduur en stijgend aantal klachten

De eerste meldingen over de storing kwamen binnen rond 15.15 uur. Inmiddels zijn er meerdere uren verstreken en een oplossing lijkt nog niet in zicht. Gedurende deze periode is het aantal klachten explosief toegenomen. Op sociale media delen klanten massaal hun ongenoegen over de situatie. Veel gebruikers geven aan volledig afhankelijk te zijn van digitaal bankieren en dringend toegang tot hun geld nodig te hebben.

Sommige ondernemers en particulieren die hun betalingen via Rabobank regelen, hebben aangegeven dat ze hierdoor ernstige financiële hinder ondervinden. Afschrijvingen en transacties kunnen niet worden voltooid, wat zorgt voor onrust onder klanten. Vooral mensen met geplande betalingen, zoals huur of belangrijke zakelijke transacties, zijn bezorgd over de gevolgen van de storing.

Oproep om contant geld groeit

De storing bij de Rabobank zorgt opnieuw voor een discussie over de afhankelijkheid van digitaal bankieren. In december vorig jaar werd er al gewaarschuwd voor de risico’s van een volledig digitaal financieel systeem.

Minister van Defensie Ruben Brekelmans gaf eerder aan dat Nederland zich moet voorbereiden op mogelijke cyberaanvallen, vooral in relatie tot geopolitieke spanningen met Rusland. Een grootschalige aanval op de financiële sector kan leiden tot langdurige storingen bij banken, waardoor mensen geen toegang hebben tot hun geld. Hoewel banken claimen goed voorbereid te zijn op dergelijke scenario’s, blijft de oproep om contant geld achter de hand te houden groeien.

Impact van digitale storingen

De storing bij de Rabobank laat zien hoe kwetsbaar een samenleving is die steeds meer afhankelijk wordt van digitaal betalingsverkeer. Klanten die geen contant geld bij zich hebben, kunnen in dit soort situaties ernstig in de problemen komen. Dit versterkt de oproep van experts en politici om een noodvoorraad aan cash achter de hand te houden.

Bovendien roept de storing vragen op over de betrouwbaarheid van digitale bankdiensten. Storingen bij banken zijn niet nieuw, maar wanneer ze langdurig aanhouden, kunnen ze grote gevolgen hebben voor consumenten en bedrijven die afhankelijk zijn van online transacties.

Wanneer is het opgelost?

Vooralsnog blijft het afwachten voor duizenden Rabobank-klanten. Wanneer de storing wordt verholpen, is nog niet duidelijk. De komende uren zullen uitwijzen of de bank de situatie snel onder controle krijgt, of dat gebruikers zich moeten voorbereiden op een langdurig probleem. Klanten blijven hopen op een snelle oplossing, terwijl de discussie over de kwetsbaarheid van digitaal bankieren weer volop wordt gevoerd.

Daarnaast worden gebruikers geadviseerd om alternatieve betaalmethoden te overwegen en waar mogelijk tijdelijk contant geld te gebruiken. Ook raadt Rabobank klanten aan om regelmatig de statusupdates van de bank te volgen via de website en socialmediakanalen.

Algemeen

Woede om dit fragment in Sinterklaasjournaal: ‘Dit is pure overheidspropaganda!’

Avatar foto

Published

on

Ophef rond het Sinterklaasjournaal: noodpakketten zorgen voor discussie én lege schappen

Het Sinterklaasjournaal weet ieder jaar weer Nederland te verdelen. Wat voor de één een onschuldige grap of knipoog is, voelt voor de ander als een verborgen boodschap. Ook dit jaar is dat niet anders. Sinds de uitzendingen over het zogeheten ‘noodpakket’ barst het internet van de reacties.

Volgens sommige kijkers probeert het programma kinderen ongemerkt te wijzen op crisisvoorbereiding – een soort “overheidsboodschap in pepernootverpakking”, zoals één ouder het omschreef. Anderen zien het vooral als humor, een slimme manier om spanning in het verhaal te brengen. Feit blijft dat het onderwerp veel losmaakt.


Een jaarlijks fenomeen: de verborgen lagen van het Sinterklaasjournaal

Het is inmiddels een traditie dat het Sinterklaasjournaal meer biedt dan alleen vrolijke pakjes en zingende Pieten. Elk seizoen zit er een maatschappelijk tintje in het verhaal — soms subtiel, soms overduidelijk.

We herinneren ons nog de commotie van enkele jaren geleden, toen de Sint zogenaamd “gevaccineerd” bleek te zijn. Dat zorgde destijds voor verhitte discussies over de vraag of het programma te veel maatschappelijke thema’s aansnijdt voor jonge kijkers.

Continue Reading