Algemeen
Dit is waar de ruzie tussen Viktor Reinier en Angela Schijf over gaat: ´Dit is best heftig!´

De geruchtenmolen draait op volle toeren: er zou sprake zijn van een flinke ruzie tussen Victor Reinier en Angela Schijf. De twee acteurs, die jarenlang samenwerkten aan de succesvolle misdaadserie Flikken Maastricht, zouden al langere tijd een moeizame werkrelatie hebben. Maar waar draait dit conflict precies om? En heeft dit invloed gehad op het vertrek van Victor Reinier uit de serie?
Het vertrek van Victor Reinier
Recent werd bekend dat Victor Reinier na achttien jaar stopt met Flikken Maastricht. Dit nieuws kwam onverwacht en leidde tot veel speculaties, vooral omdat dit kort na beschuldigingen van wangedrag op de set werd aangekondigd. Verschillende collega’s zouden niet langer met hem willen samenwerken vanwege zijn temperament en vermeende vrouwonvriendelijke opmerkingen. Hoewel Victor zelf geen officiële verklaring heeft gegeven over de precieze reden van zijn vertrek, wordt gefluisterd dat Angela Schijf een belangrijke rol speelt in dit conflict.
Een jarenlange gespannen relatie
De relatie tussen Victor en Angela zou al jarenlang moeizaam zijn. In 2014 gaf Angela in een interview met Privé al aan dat ze regelmatig botste met haar collega. “Victor kan een ontzettende hork zijn en ik soms heel onaardig. Ik vind hem erg grappig, maar ik zou niet met Victor samen kunnen leven,” zei ze destijds. Wat destijds nog als een speelse opmerking leek, wordt nu door insiders gezien als een teken van de onderliggende spanning tussen de twee.
De impact van Angela’s zwangerschap
Volgens goed ingevoerde bronnen zou de eerste grote barst in hun samenwerking zijn ontstaan in 2011, toen Angela haar zwangerschap van haar derde kind aankondigde. Victor zou hier niet goed op gereageerd hebben en zich zorgen hebben gemaakt over de planning van de opnames van Flikken Maastricht. “Verdomme, hoe moet het dan met de opnamen van het volgende seizoen?!” zou hij boos tegen haar hebben geroepen.
Angela was destijds geschokt door zijn reactie. “Ik dacht echt: we hebben het hier over een tv-serie en over een nieuw leven! Wat is nu belangrijker?” Hoewel Victor later zijn excuses aanbood, zou hun verstandhouding sindsdien nooit meer hetzelfde zijn geweest. Achter de schermen bleef de spanning voelbaar en groeide de irritatie tussen de twee.
Opnieuw botsingen op de set
Niet alleen in 2011, maar ook in latere jaren zou de samenwerking tussen de twee hoofdrolspelers onder druk zijn komen te staan. In 2018, bij de start van seizoen 13, gaf Victor zelf al toe dat de samenwerking niet altijd even soepel verliep. “Soms zijn er ergernissen omdat je moe of gestrest bent. We zitten dagenlang op elkaars huid en moeten onder spanning presteren. Ik kan heel dwingend en vervelend zijn, dan wil ik het gewoon mijn kant op dúwen en dan ben ik een beetje een hork. Ik weet dat dat geen goede eigenschap is.”
Achter de schermen zou dit zich hebben vertaald naar verhitte discussies, waarbij de spanningen soms hoog opliepen. De chemie op het scherm bleef overeind, maar buiten de camera’s om zou er sprake zijn geweest van afstand en irritatie.
Heeft de ruzie geleid tot Victors vertrek?
Het vertrek van Victor Reinier uit Flikken Maastricht roept veel vragen op. Officieel wordt er weinig losgelaten over de reden van zijn afscheid, maar insiders suggereren dat de aanhoudende spanningen met Angela Schijf hierin een rol hebben gespeeld.
Volgens productiemedewerkers was de sfeer op de set de laatste jaren steeds grimmiger geworden. Er werd steeds minder off-screen met elkaar gepraat en de samenwerking voelde volgens sommige bronnen eerder als een verplichting dan als een creatieve samenwerking. Dit zou hebben bijgedragen aan de beslissing van Victor om de serie te verlaten.
Angela Schijf zelf heeft zich nog niet publiekelijk uitgelaten over het vertrek van haar collega. Insiders beweren echter dat zij niet rouwig is om zijn afscheid en dat zij het als een kans ziet om met een nieuwe dynamiek de serie voort te zetten.
Wat betekent dit voor Flikken Maastricht?
Met het vertrek van Victor Reinier verliest Flikken Maastricht een van zijn bekendste gezichten. Zijn personage, Floris Wolfs, is sinds de start van de serie in 2007 een onmisbaar onderdeel geweest van de verhaallijn. Fans vragen zich dan ook af hoe de serie verder zal gaan zonder hem.
De productie heeft bevestigd dat Flikken Maastricht zal doorgaan, maar hoe de verhaallijn van Wolfs wordt afgesloten, blijft voorlopig een mysterie. Er wordt gespeculeerd over een dramatisch afscheid, waarbij zijn personage misschien op een tragische manier de serie zal verlaten. Anderen hopen op een open einde, waardoor een mogelijke terugkeer in de toekomst niet wordt uitgesloten.
Ondertussen wordt er gezocht naar een waardige opvolger om de leegte op te vullen die Victor Reinier achterlaat. Er gaan al geruchten rond over potentiële nieuwe castleden, maar de productie houdt de details hierover voorlopig geheim.
Is dit het begin van het einde voor Flikken Maastricht?
Veel fans vragen zich af of het vertrek van Victor Reinier een voorbode is van een groter probleem. Is dit het begin van het einde voor Flikken Maastricht, of juist een kans voor vernieuwing?
De serie heeft zich door de jaren heen bewezen als een van de populairste Nederlandse misdaadseries en heeft een trouwe schare kijkers. Toch is het geen geheim dat langlopende series moeite kunnen hebben om hun magie vast te houden na het vertrek van een hoofdrolspeler.
De komende seizoenen zullen uitwijzen of de serie de populariteit kan vasthouden zonder Victor Reinier. Veel zal afhangen van de manier waarop de verhaallijnen worden ontwikkeld en welke nieuwe acteurs worden aangetrokken om de dynamiek fris te houden.
Conclusie
De geruchten over een conflict tussen Victor Reinier en Angela Schijf blijven de gemoederen bezighouden. Hoewel er nooit officiële uitspraken zijn gedaan over een serieuze ruzie, wijzen verschillende signalen erop dat de werkrelatie tussen de twee niet altijd soepel verliep. Van irritaties op de set tot felle discussies over persoonlijke zaken: de spanningen waren voelbaar.
Of deze conflicten daadwerkelijk hebben geleid tot het vertrek van Victor Reinier blijft speculeren, maar feit is dat Flikken Maastricht voor een grote verandering staat. Hoe de serie zal omgaan met het vertrek van een van zijn meest iconische personages, zal de toekomst uitwijzen. Eén ding is zeker: de fans volgen de ontwikkelingen op de voet.

Algemeen
Meisje lacht arme oma uit vanwege oude ring die ze haar cadeau doet

Het was een prachtige dag toen Emma met haar kersverse echtgenoot Dylan over de dansvloer bewoog. De lucht was doordrenkt met de romantische melodie van de muziek, en het zachte licht van de kroonluchters weerkaatste in de tranen van vreugde die af en toe over Emma’s wangen rolden. Alles leek perfect: hun liefde vulde de ruimte en de gasten stonden even stil om het moment te absorberen.
Toch hing er een onzichtbare schaduw over Emma’s hart. Ondanks haar immense geluk kon ze de afwezigheid van haar ouders niet negeren. Ze hadden het huwelijk van hun dochter moeten meemaken, maar waren er niet om deze vreugdevolle gebeurtenis te delen. Terwijl Emma in gedachten verzonken was, kwam de hotelmanager, meneer Scotliff, op haar af. Zijn gezicht droeg een ongemakkelijke uitdrukking.
“Excuses voor de onderbreking,” begon meneer Scotliff, duidelijk nerveus. “Maar er is iemand buiten die u wil spreken, mevrouw Henderson.” Emma fronste en keek Dylan aan, die de verstoring met een lichte frons opmerkte.
“Wie?” vroeg ze met een mengeling van nieuwsgierigheid en bezorgdheid. “Ze zei dat ze uw oma is,” antwoordde de manager zachtjes. “Martha.” Dylan’s grip op Emma’s hand werd strakker terwijl hij haar bezorgd aankeek. “Ik zal met haar praten en haar vragen te vertrekken,” bood hij aan, zijn beschermende instinct in volle kracht.
Maar Emma schudde haar hoofd en zuchtte diep. “Nee,” antwoordde ze zachtjes. “Als ik niet met haar praat, zal ze waarschijnlijk een scène maken. Laat me maar even gaan kijken wat ze wil.” Emma liep naar buiten en zag haar grootmoeder Martha staan. Martha, een vrouw die Emma de afgelopen jaren had vermeden, had haar ogen verlicht toen ze haar kleindochter in haar bruidsjurk zag.
“Je bent de mooiste bruid die ik ooit heb gezien,” zei Martha met een warme glimlach terwijl ze Emma’s hand pakte. Maar Emma trok zich terug, haar ogen koud en afstandelijk. “Wat doe je hier?” vroeg ze scherp. “Je was niet uitgenodigd.” Martha’s glimlach vervaagde en haar ogen vulden zich met tranen. “Ik weet het, Emma,” antwoordde ze zachtjes. “Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de bruiloft van mijn enige kleindochter te missen. Ik moest je zien, al was het maar voor een moment.”
Emma sloeg haar armen over elkaar, haar houding stijf en defensief. “Je moet nu gaan,” zei ze koel. “Je aanwezigheid hier is niet gewenst. Als het niet was voor wat jij hebt gedaan, zou mijn vader hier vandaag zijn.” De pijn in Martha’s ogen was duidelijk, maar ze bleef vastberaden. “Het spijt me, lieverd,” fluisterde ze. “Ik heb spijt van mijn fouten. Maar ik kwam niet om pijn te doen. Ik kwam om je een huwelijkscadeau te geven.” Martha reikte naar haar tas en haalde een klein, rood sieradendoosje tevoorschijn. “Dit is alles wat ik je kan geven,” zei ze, terwijl ze het doosje in Emma’s handen legde. “Ik hoop dat je het mooi vindt.”
Emma keek naar het doosje met een mengeling van walging en verontwaardiging. “Wat is dit?” vroeg ze, haar stem ijskoud. “Een goedkoop sieraad? Hoe heb je dit in vredesnaam kunnen betalen?” Emma’s scherpe woorden sneden door Martha’s hart, maar de oudere vrouw hield zich staande. “Emma, ik weet dat je boos op me bent,” zei Martha zachtjes. “Maar ik vraag je om me te vergeven. Dit is een kostbare ring die al generaties in onze familie is. Ik wilde dat jij het zou hebben als symbool van mijn liefde.”
Maar Emma was niet onder de indruk. “Als het niet was voor jouw hebzucht,” beet ze Martha toe, “zou mijn vader hier vandaag zijn. Hij zou hier zijn geweest om mij naar het altaar te begeleiden. En nu… is hij er niet. Wegens jou.” Tranen begonnen te stromen terwijl Emma vocht om haar emoties onder controle te houden. “Ik wil je nooit meer zien. Verlaat dit feest en kom nooit meer in mijn buurt.”
Martha keek verdrietig naar haar kleindochter. “Emma,” begon ze nog een keer, maar de woorden kwamen niet uit. Ze wist dat er niets was dat ze kon zeggen om het hart van Emma te verzachten. Met een zucht draaide ze zich om en liep weg, haar wandelstok het enige geluid dat door de nachtelijke stilte weerklonk.
Emma bleef staan, alleen en verward, terwijl de herinneringen aan haar vader en het verleden haar overweldigden. Haar boosheid jegens haar oma was niet zonder reden; het was het resultaat van een diepe wond die nog steeds niet was genezen.
Jaren geleden, lang voordat ze haar trouwjurk droeg, had Emma te maken gehad met een nachtmerrie die haar leven veranderde. Haar vader, Johnny, was aangeklaagd door een groep mensen die compensatie eisten voor iets wat hij had gedaan. Emma had de details nooit volledig begrepen, maar ze wist dat het ernstig was. Ze herinnerde zich hoe ze in het kantoor van de advocaat had gezeten, terwijl meneer Morgan, een ernstige man met een no-nonsense houding, haar uitlegde wat er zou gebeuren als ze het geld niet konden betalen.
“Als we ze niet betalen, gaan we naar de rechtbank en zal meneer Colby hoogstwaarschijnlijk een lange gevangenisstraf krijgen,” had meneer Morgan gezegd. Emma’s hart zonk bij die woorden. Ze wist dat haar vader geen heilige was, maar de gedachte aan hem in de gevangenis was ondraaglijk. Ze wist dat ze iets moest doen om hem te helpen, maar ze had geen idee hoe.
Emma’s enige optie was haar oma, Martha. Ze had naar haar huis gerend, uitgeput en wanhopig, en Martha alles verteld. Ze smeekte haar oma om de bakkerij te verkopen en haar vader te redden. Maar Martha had geweigerd. Ze kon haar levenswerk niet opgeven, zelfs niet voor haar familie.
Emma had die dag haar oma vervloekt en gezegd dat ze haar nooit meer wilde zien. En ze had woord gehouden. De band tussen hen was gebroken, en hoewel Emma vaak aan haar oma had gedacht, was haar boosheid nooit verdwenen. Het verdriet om haar vaders overlijden had haar hart gehard en elke mogelijkheid tot verzoening onmogelijk gemaakt.
Maar nu, op haar bruiloftsdag, werd Emma geconfronteerd met de realiteit van haar eigen harde woorden en daden. Terwijl ze naar het sieradendoosje in haar handen keek, voelde ze de spanning in haar borst toenemen. Ze opende het doosje en smeet het met kracht op de grond. Dylan, die net naar buiten was gekomen om haar te zoeken, schrok van haar plotselinge uitbarsting.
“Emma, wat doe je?” vroeg hij bezorgd. Maar Emma besteedde nauwelijks aandacht aan hem. Het doosje was bij de impact gebroken, en een glanzende ring rolde eruit. Dylan bukte zich om de ring op te rapen en hield hem omhoog. “Emma, dit is geen goedkope ring. Dit is een smaragden ring. Hij moet een fortuin waard zijn.” Emma knielde naast Dylan en pakte de ring op. Ze bestudeerde hem nauwkeurig en voelde haar hart sneller kloppen. Hoe had haar oma zoiets kunnen betalen? Ze keek naar het kapotte doosje en zag dat er een klein stukje papier uitstak. Voorzichtig haalde ze het eruit en vouwde het open.
De woorden die ze las, deden haar hart beven. In de brief legde Martha uit waarom ze destijds de bakkerij niet had verkocht. Ze vertelde over Johnny’s donkere verleden en hoe hij haar dochter, Emma’s moeder, in een onhoudbare situatie had gebracht. Martha had Johnny nooit kunnen vergeven voor wat hij had gedaan, en ze had besloten om de bakkerij te behouden voor Emma, in de hoop dat ze het ooit zou begrijpen.
Martha had ook geschreven over haar diagnose. Ze had kanker in een vergevorderd stadium en wist dat ze niet lang meer te leven had. Ze had haar huis verkocht en het geld opzijgezet voor Emma, zodat ze het leven kon leiden dat ze verdiende. De ring was slechts een klein deel van het geschenk; de rest zou via de advocaat aan Emma worden overgedragen.
De volgende dag besloot Emma om haar oma op te zoeken. Ze voelde een brandend verlangen om alles goed te maken, om de banden die ze had doorgesneden weer te herstellen. Ze reed snel naar het huis van haar grootmoeder, maar toen ze aankwam, zag ze tot haar verbazing twee grote verhuiswagens voor de deur staan. Mensen waren druk bezig om meubels en dozen in te laden.
Emma stapte uit en liep naar de verhuizers toe. “Wat is hier aan de hand?” vroeg ze verbaasd. “Dit is het huis van mijn oma.” De verhuizers keken haar aan alsof ze gek was. “Het huis is verkocht,” zei een van hen schouderophalend. “We zijn bezig met het verhuizen van de nieuwe eigenaren.” Verward en met een groeiend gevoel van paniek klopte Emma op de deur van de buurvrouw, Judy. Judy was een lieve oude vrouw die al jaren naast Martha woonde. Ze glimlachte hartelijk toen ze Emma zag. “Wat een verrassing om je te zien, lieverd! Hoe gaat het met je?”
“Judy,” begon Emma met trillende stem, “weet je waar mijn oma is? Ik moet haar spreken.” Judy’s gezicht betrok. “Ach, lieverd, wist je het niet? Martha is enkele weken geleden verhuisd. Ze vertelde me dat ze het huis had verkocht en het geld voor jou had gereserveerd.” Emma’s hart zakte in haar schoenen. “Waarom heeft ze me dat niet verteld?” vroeg ze met een mix van verdriet en verwarring.
Judy legde haar hand zachtjes op Emma’s arm. “Martha had niet lang meer te leven, lieverd. Ze had kanker, en het was in een vergevorderd stadium. Ze wilde dat jij het geld zou hebben, zodat je een goed leven zou kunnen leiden. Ze was zo trots op je, Emma. Ze sprak altijd over je.” Emma’s ogen vulden zich met tranen. “Weet je waar ze nu is? Ik moet haar zien, Judy.” Judy knikte en wees in de richting van het plaatselijke motel, Frank’s. “Ze verbleef daar in haar laatste dagen. Ze wilde niemand tot last zijn.”
Emma bedankte Judy en rende naar haar auto. Ze reed zo snel ze kon naar het motel, maar toen ze bij de receptie aankwam, kreeg ze het hartverscheurende nieuws te horen dat Martha de avond ervoor was overleden. Ze had haar laatste adem uitgeblazen, alleen in een kleine motelkamer. Emma’s hart brak op dat moment in duizend stukjes. Ze had nooit afscheid kunnen nemen, nooit kunnen zeggen dat ze haar oma vergaf. De pijn van het verlies en het schuldgevoel over de harde woorden die ze ooit had uitgesproken, zouden haar voor altijd bijblijven.