Algemeen
De bezorger, ontevreden over zijn fooi, wordt dan door de camera op iets schokkends betrapt
Wanneer je voedsel bestelt, verwacht je dat dit met toewijding en respect wordt bereid en afgeleverd. Echter, soms uiten mensen hun frustratie op afschuwelijke wijzen.

In de Verenigde Staten is een bezorger berucht geworden vanwege zijn omgang met klantenvoedsel.

Op een zaterdagavond, kregen 13-jarige Elias Crisanto en zijn moeder trek en besloten thuisbezorgd eten te bestellen.

Zoals veel anderen, kozen ze voor een smakelijke maaltijd in het weekend, en bestelden via “DoorDasher”, een bedrijf dat eten van diverse restaurants thuisbezorgt.

Maar toen de bezorger arriveerde, legde een verborgen camera van de familie zijn ongepaste gedrag vast.
De bezorger, onbewust van de camera, controleerde zijn telefoon en merkte op dat hij geen fooi had ontvangen. Vervolgens spuugde hij op het eten voordat hij wegliep.
Elias vertelde aan Local 10: “Ik was misselijk. Wie doet zoiets?”
Elias en zijn moeder deelden met Local 10 dat de maaltijd 30 dollar kostte en dat ze 3 dollar fooi hadden gegeven.
Elias nam direct actie Na het incident mailde Elias naar het bezorgbedrijf en vroeg zijn geld terug. Ondanks het meesturen van een video van de bezorger die spuugde op het eten, kreeg hij aanvankelijk geen vergoeding. Pas na contact met de klantenservice, kreeg hij zijn geld terug.
Het bedrijf heeft de bezorger ontslagen. In een e-mail aan Elias vermeldden ze:
“We tolereren dit gedrag niet en hebben de bezorger van ons platform verwijderd. Hij zal niet meer kunnen bezorgen voor DoorDash,” aldus de e-mail. “De uitkomsten van interne onderzoeken blijven vertrouwelijk.”
De video van het incident werd viraal en veroorzaakte opschudding.
@dabossladytruckerms Door dasher SPITS …#police #florida #doordash #stupid #hate #disgusting #news #media ♬ You’re Stupid – Robert Philipp
Een Instagramgebruiker merkte op: “Ik ben ook bezorger, en je kunt weigeren te bezorgen als er geen fooi is, maar dit is echt walgelijk.”
De situatie heeft ook een debat aangewakkerd. Sommigen vinden dat Elias en zijn moeder een hogere fooi hadden moeten geven.
Een persoon schreef: “De klant is fout omdat hij geen fooi gaf, maar de bezorger is nog foutiever… hij had meerdere leveringen die dag.”
Bekijk de beelden hieronder en laat ons weten wat je ervan vindt. Moet fooi geven verplicht zijn? Deel je mening op Facebook!
Algemeen
Vrouw schakelt al haar vrienden en familie in om een WhatsApp-oplichter terug te stalken
Steeds meer mensen krijgen te maken met WhatsApp-misleiding: een
berichtje van een zogenaamd vertrouwd contact dat later een
nepbericht blijkt te zijn. Deze vorm van digitale misleiding speelt
handig in op gevoelens van haast en betrokkenheid. Omdat bijna
iedereen dagelijks WhatsApp gebruikt, is de kans groot dat jij of
iemand in je omgeving ooit zo’n bericht ontvangt. In dit artikel
lees je stap voor stap hoe deze methode werkt, waarom ze zo
effectief is en vooral hoe je jezelf en je familie beter kunt
beschermen tegen WhatsApp-misleiding.
WhatsApp-misleiding is in de kern een truc waarbij iemand zich
voordoet als een bekende, vaak een familielid of goede vriend. De
afzender stuurt een bericht vanaf een onbekend nummer met een
verhaal over een kapotte telefoon, een nieuw nummer of een dringend
betaalprobleem. Het doel is steeds hetzelfde: geld of persoonlijke
gegevens loskrijgen door vertrouwen op te wekken. Door de
combinatie van een vertrouwd ogende naam en een geloofwaardig
verhaal voelen ontvangers vaak de druk om snel te reageren, zonder
eerst rustig te controleren wat er aan de hand is…… Klik op de knop hieronder om het artikel verder te
lezen op de volgende pagina
