Algemeen
De bezorger, ontevreden over zijn fooi, wordt dan door de camera op iets schokkends betrapt
Wanneer je voedsel bestelt, verwacht je dat dit met toewijding en respect wordt bereid en afgeleverd. Echter, soms uiten mensen hun frustratie op afschuwelijke wijzen.

In de Verenigde Staten is een bezorger berucht geworden vanwege zijn omgang met klantenvoedsel.

Op een zaterdagavond, kregen 13-jarige Elias Crisanto en zijn moeder trek en besloten thuisbezorgd eten te bestellen.

Zoals veel anderen, kozen ze voor een smakelijke maaltijd in het weekend, en bestelden via “DoorDasher”, een bedrijf dat eten van diverse restaurants thuisbezorgt.

Maar toen de bezorger arriveerde, legde een verborgen camera van de familie zijn ongepaste gedrag vast.
De bezorger, onbewust van de camera, controleerde zijn telefoon en merkte op dat hij geen fooi had ontvangen. Vervolgens spuugde hij op het eten voordat hij wegliep.
Elias vertelde aan Local 10: “Ik was misselijk. Wie doet zoiets?”
Elias en zijn moeder deelden met Local 10 dat de maaltijd 30 dollar kostte en dat ze 3 dollar fooi hadden gegeven.
Elias nam direct actie Na het incident mailde Elias naar het bezorgbedrijf en vroeg zijn geld terug. Ondanks het meesturen van een video van de bezorger die spuugde op het eten, kreeg hij aanvankelijk geen vergoeding. Pas na contact met de klantenservice, kreeg hij zijn geld terug.
Het bedrijf heeft de bezorger ontslagen. In een e-mail aan Elias vermeldden ze:
“We tolereren dit gedrag niet en hebben de bezorger van ons platform verwijderd. Hij zal niet meer kunnen bezorgen voor DoorDash,” aldus de e-mail. “De uitkomsten van interne onderzoeken blijven vertrouwelijk.”
De video van het incident werd viraal en veroorzaakte opschudding.
@dabossladytruckerms Door dasher SPITS …#police #florida #doordash #stupid #hate #disgusting #news #media ♬ You’re Stupid – Robert Philipp
Een Instagramgebruiker merkte op: “Ik ben ook bezorger, en je kunt weigeren te bezorgen als er geen fooi is, maar dit is echt walgelijk.”
De situatie heeft ook een debat aangewakkerd. Sommigen vinden dat Elias en zijn moeder een hogere fooi hadden moeten geven.
Een persoon schreef: “De klant is fout omdat hij geen fooi gaf, maar de bezorger is nog foutiever… hij had meerdere leveringen die dag.”
Bekijk de beelden hieronder en laat ons weten wat je ervan vindt. Moet fooi geven verplicht zijn? Deel je mening op Facebook!
Algemeen
Woede om dit fragment in Sinterklaasjournaal: ‘Dit is pure overheidspropaganda!’

Ophef rond het Sinterklaasjournaal: noodpakketten zorgen voor discussie én lege schappen
Het Sinterklaasjournaal weet ieder jaar weer Nederland te verdelen. Wat voor de één een onschuldige grap of knipoog is, voelt voor de ander als een verborgen boodschap. Ook dit jaar is dat niet anders. Sinds de uitzendingen over het zogeheten ‘noodpakket’ barst het internet van de reacties.

Volgens sommige kijkers probeert het programma kinderen ongemerkt te wijzen op crisisvoorbereiding – een soort “overheidsboodschap in pepernootverpakking”, zoals één ouder het omschreef. Anderen zien het vooral als humor, een slimme manier om spanning in het verhaal te brengen. Feit blijft dat het onderwerp veel losmaakt.
Een jaarlijks fenomeen: de verborgen lagen van het Sinterklaasjournaal
Het is inmiddels een traditie dat het Sinterklaasjournaal meer biedt dan alleen vrolijke pakjes en zingende Pieten. Elk seizoen zit er een maatschappelijk tintje in het verhaal — soms subtiel, soms overduidelijk.
We herinneren ons nog de commotie van enkele jaren geleden, toen de Sint zogenaamd “gevaccineerd” bleek te zijn. Dat zorgde destijds voor verhitte discussies over de vraag of het programma te veel maatschappelijke thema’s aansnijdt voor jonge kijkers.
