Connect with us

Algemeen

“Treitervlogger jaagt op Jade Anna met waterpistool: Publieke vernedering voor miljoenen kijkers”

Avatar foto

Published

on

In de wereld van sociale media is controverse nooit ver weg. De nieuwste rel draait om een TikTokker die zichzelf tot missie heeft gesteld om gehate influencers in Nederland te achterhalen en ze met een waterpistool te besproeien. Zijn acties trekken veel aandacht en zorgen voor verdeeldheid onder zijn groeiende groep volgers. Sommigen vinden het hilarisch, terwijl anderen het kinderachtig en grensoverschrijdend noemen. Een van zijn eerste slachtoffers is Jade Anna, een invloedrijke social media-persoonlijkheid met miljoenen volgers. De manier waarop zij werd aangepakt, roept vragen op over online haat, grensoverschrijdend gedrag en de invloed van sociale media op onze perceptie van bekende personen.

De aanval op Jade Anna

De 20-jarige Jade Anna is een bekende influencer in Nederland. Met haar schijnbaar perfecte leven, luxe vakanties en ogenschijnlijk moeiteloze succes, heeft ze een trouwe schare fans opgebouwd, maar ook een even grote groep critici. Zij vinden haar oppervlakkig en betwisten de inspanning die zij moet leveren voor haar succes.

Het waterpistool-incident lijkt een uiting te zijn van deze groeiende afkeer. De vlogger achterhaalde de locatie van Jade Anna en besproeide haar onverwachts met water, terwijl hij alles vastlegde op video. Tijdens de aanval voegde hij een spottende opmerking toe: “Nu is Jade Anna niet alleen moe, maar ook nat.” Deze opmerking refereert aan de online spot die Jade al langer ontvangt. Haar uitspraken over vermoeidheid na een lange werkdag werden eerder met scepsis ontvangen door mensen die vinden dat ze weinig werk verricht in verhouding tot haar luxe levensstijl. De treitervlogger claimt dat hij slechts influencers ‘hydrateert’, een uitspraak die velen interpreteren als een goedkope poging om zijn gedrag te vergoelijken.

De motivatie van de vlogger

De man achter het waterpistool heeft inmiddels een schare volgers opgebouwd die zijn daden met enthousiasme volgen. In zijn TikTok-video’s laat hij volgers meebeslissen over wie zijn volgende doelwit wordt. Dit doet hij door polls en reacties te gebruiken waarin mensen kunnen stemmen op welke influencer hij als volgende ‘aanpakt’. Hoewel zijn video’s bedoeld lijken te zijn als satirische kritiek op influencers, wordt de grens tussen humor en treiteren steeds vager.

Critici wijzen erop dat deze trend gevaarlijk kan zijn. Het gaat hier immers om het bewust achterhalen van de locatie van personen om hen vervolgens in het openbaar te vernederen. Dit gedrag kan al snel escaleren en mogelijk een precedent scheppen voor meer agressieve acties tegen influencers of andere publieke figuren.

Reacties uit verschillende hoeken

De reacties op deze actie zijn verdeeld. Een groot aantal mensen kan er hard om lachen en vindt dat het influencers goed zou doen om af en toe geconfronteerd te worden met hun eigen arrogantie. Zij zien de actie als een ludieke manier om de invloedscultuur aan de kaak te stellen. Een veelgehoorde opmerking onder deze groep is dat influencers zichzelf op een voetstuk plaatsen en niet tegen kritiek kunnen. Volgens hen hoort het erbij als je jezelf zo in de schijnwerpers zet.

Toch is er minstens zoveel kritiek op de treitervlogger. Veel mensen vinden het ronduit kinderachtig en grensoverschrijdend. De actie wordt vergeleken met pesten en sommigen wijzen op de juridische implicaties van het moedwillig iemand belagen. Een verontwaardigde kijker reageerde: “Triest dit. Ga werk zoeken ofzo. Volwassen vent en dit is wat je doet? Een jonge vrouw natspuiten met een speelgoedwaterpistool… Groep 6-gedrag.”

Bovendien wordt er gewezen op het feit dat influencers, ondanks hun publieke status, ook gewoon mensen zijn. Niemand verdient het om publiekelijk vernederd te worden, zeker niet door iemand die actief mensen aanzet tot haat en nijd.

Juridisch gezien begeeft de vlogger zich op glad ijs. Het besproeien van iemand met water lijkt misschien onschuldig, maar als de actie wordt opgevat als intimidatie of belaging, kan het juridische gevolgen hebben. Volgens de Nederlandse wetgeving kan opzettelijke hinder, bedreiging of vernedering in het openbaar worden aangemerkt als strafbaar gedrag. Bovendien kan het opzoeken van iemands locatie en het moedwillig volgen en aanvallen als stalking worden beschouwd, iets wat wettelijk niet wordt getolereerd.

Mocht een influencer besluiten aangifte te doen, dan zou de treitervlogger zich mogelijk voor de rechter moeten verantwoorden. Dit roept de vraag op hoe ver je kunt gaan in het ‘grappen maken’ over publieke figuren en waar de grens ligt tussen satire en intimidatie.

@popdeinfluencer Jade Anna is not only tired now, but also wet. u Which influencer would you like to see wet next ? Sometimes you just need a fresh wake-up call. We ensure that influencers have both feet on the ground (and in a pool of water) again. Do you want to help us continue this noble cause ? Donate now via the link in bio and contribute to a wetter world! + 32.9K en 2,488 * Support us here : https://gofund.me/94009d4b @Jade Anna #SorryJade #influencer #gratisdouche #voordecontent #natgespoten #ikbenmoe #fyp #tiktok_nederland #foryoupage #voorjou #hetismaarwater ♬ original sound – popdeinfluencer

De bredere context: haat tegen influencers

Dit incident is niet op zichzelf staand. De groeiende haat jegens influencers is een trend die al langere tijd zichtbaar is. Sociale media hebben de dynamiek tussen beroemdheden en het publiek drastisch veranderd. Waar beroemdheden vroeger vooral door traditionele media werden gecureerd, staan influencers nu direct in contact met hun volgers, inclusief critici en haters.

Veel mensen voelen een bepaalde frustratie richting influencers die een luxeleven lijken te leiden zonder ‘echte’ arbeid te verrichten. Dit sentiment heeft geleid tot een groeiende golf van kritiek en zelfs treitercampagnes tegen bekende online persoonlijkheden. De waterpistool-vlogger lijkt slechts het nieuwste symptoom te zijn van een bredere maatschappelijke ontwikkeling waarin de kloof tussen ‘gewone mensen’ en social media-sterren steeds groter wordt.

Wat betekent dit voor influencers?

Dit incident laat zien hoe kwetsbaar influencers eigenlijk zijn. Ondanks hun immense populariteit en financiële succes, worden ze steeds vaker doelwit van haat en vernedering. De constante kritiek en de dreiging van zulke acties kunnen een psychologische tol eisen. Sommige influencers kiezen er daarom voor om hun privéleven meer af te schermen of zich minder online bloot te geven.

Daarnaast roept het de vraag op in hoeverre sociale mediaplatforms verantwoordelijkheid moeten nemen voor het voorkomen van dit soort gedrag. TikTok en Instagram spelen een grote rol in het verspreiden van zowel de originele content van influencers als de haatdragende reacties die zij ontvangen. Een strenger moderatiebeleid zou kunnen helpen om intimidatie en treiterij in te perken.

Conclusie

De actie van de treitervlogger heeft voor een storm aan reacties gezorgd. Waar sommigen het een grappige en terechte ‘wake-up call’ vinden voor influencers, zien anderen het als kinderachtig en intimiderend gedrag dat niet thuishoort in een beschaafde samenleving. Hoe dan ook, het incident illustreert hoe de verhouding tussen influencers en het publiek steeds complexer wordt.

Of de vlogger juridische consequenties zal ondervinden, is nog onduidelijk. Maar één ding staat vast: de discussie over de impact en verantwoordelijkheid van influencers en hun haters zal voorlopig nog niet verstommen.

@popdeinfluencer Jade Anna is not only tired now, but also wet. u Which influencer would you like to see wet next ? Sometimes you just need a fresh wake-up call. We ensure that influencers have both feet on the ground (and in a pool of water) again. Do you want to help us continue this noble cause ? Donate now via the link in bio and contribute to a wetter world! + 32.9K en 2,488 * Support us here : https://gofund.me/94009d4b @Jade Anna #SorryJade #influencer #gratisdouche #voordecontent #natgespoten #ikbenmoe #fyp #tiktok_nederland #foryoupage #voorjou #hetismaarwater ♬ original sound – popdeinfluencer

Algemeen

Susanne onthult de ECHTE reden waarom ze zo snel is vertrokken bij Jean-Paul

Avatar foto

Published

on

B&B Vol Liefde-kandidate Susanne onthult ware reden van vertrek bij Jean-Paul: “Dit was voor mij geen daten”

De zoektocht naar de liefde verloopt zelden vlekkeloos in B&B Vol Liefde, maar wat er gebeurde tussen Susanne en B&B-eigenaar Jean-Paul verbaasde menig kijker. Susanne was amper gearriveerd of ze besloot alweer haar koffers te pakken. In een openhartig interview met RTL Boulevard vertelt ze nu waarom het avontuur zo snel voorbij was en waarom de klik met Jean-Paul simpelweg ontbrak.

Groot feest, weinig diepgang

Jean-Paul, die een bed and breakfast runt, was voor veel vrouwen een opvallende verschijning. Vanaf de eerste aflevering werd duidelijk dat hij een echte levensgenieter is. Zijn dagen draaien vooral om feestjes, gezelligheid en luidkeelse meezingers. Dat viel ook vriend en mediaman Harry Vermeegen op, die onlangs in de media liet weten dat Jean-Paul niet bepaald iemand is voor diepgaande gesprekken. “Jean-Paul is niet van de zware gesprekken. Het is meer holadiejee, holadiejo en volop sfeer maken”, aldus Vermeegen.

Die levenshouding is op zich niet verkeerd, maar voor een programma waarin de liefde centraal staat, verwachten de deelnemende dames toch iets meer oprechte aandacht en interesse. Datingcoach Eveline Stallaart, bekend van Married At First Sight, merkte zelfs kritisch op dat Jean-Paul de dames soms meer behandelt als personeel dan als potentiële partners. “Het is gezellig, maar de emotionele connectie blijft uit”, concludeerde ze.

Suzanne’s snelle vertrek

Voor Susanne was de ontmoeting met Jean-Paul kort maar krachtig. Ze arriveerde vol goede moed in de B&B, maar merkte al snel dat er geen basis was om elkaar rustig te leren kennen. “Ik was er net een uurtje, en toen stond ik al op een feestje”, blikt Susanne terug in het interview. De setting was volgens haar allesbehalve ideaal voor een eerste kennismaking. Jean-Paul nam haar direct mee naar een evenement, waar ze voor het oog van tientallen feestgangers werd toegezongen met het liedje Suzanne.

“Op zich was het allemaal goed bedoeld, maar voor mij was het gewoon te veel en te snel. Ik kende Jean-Paul amper, en dan sta je ineens in de schijnwerpers. Het voelde gewoon ongemakkelijk”, vertelt Susanne. Het was voor haar het moment waarop ze besloot dat dit avontuur niet was wat ze zocht. “Ik dacht echt: wat doe ik hier? Dit is niet de manier waarop ik iemand wil leren kennen.”

De beruchte vraag: “Wat zoek jij in een vrouw?”

Na het feest sprak Susanne Jean-Paul aan om het gesprek te voeren dat er eigenlijk al eerder had moeten zijn. Ze wilde weten wat voor type vrouw Jean-Paul zoekt. “Ik wilde gewoon eerlijk zijn. Ik vroeg hem wat hij precies zocht in een vrouw, want ik kreeg de indruk dat ik daar niet in paste”, aldus Susanne. Jean-Paul was zichtbaar verrast door haar directe aanpak en benadrukte dat hij haar graag beter wilde leren kennen.

Maar voor Susanne was de beslissing al genomen. “Voor mij voelde het niet goed. Ik zocht een man die ook rust kan waarderen, iemand die niet constant ‘aan’ staat. Jean-Paul leeft in een andere versnelling dan ik. Hij is heel aanwezig, en dat is prima, maar ik pas daar niet tussen.”

Stank voor dank?

Wat kijkers van het programma al eerder opviel, is dat de vrouwen die zich voor Jean-Paul aanmelden vaak snel weer vertrekken. RealityFBI, het Instagram-account dat reality-tv op de voet volgt, meldde dat de B&B-eigenaar ook in zijn omgeving te boek staat als een ‘feestbeest’ die het moeilijk vindt om echt contact te maken op een dieper niveau. Bovendien doen er geruchten de ronde dat Jean-Paul niet altijd even fris uit zijn mond ruikt, iets wat volgens insiders voor sommige dames een extra drempel vormde.

Jean-Paul begrijpt het niet goed

Jean-Paul zelf leek het vertrek van Susanne moeilijk te begrijpen. Hij gaf in een reactie aan dat hij het juist belangrijk vond om met humor en muziek de sfeer los te maken. “Ik dacht: we gaan het gewoon gezellig maken, en dan komt de klik vanzelf wel. Maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen zo”, vertelde hij. Jean-Paul gaf ook toe dat hij niet het type is dat urenlang diepgaande gesprekken voert. “Ik ben een man van actie, niet van eindeloze gesprekken over gevoelens.”

Susanne wil rust en verbinding

Voor Susanne was het allemaal duidelijk. Ze wil iemand ontmoeten met wie ze rustig kan bouwen aan een band, iemand die net als zij de waarde van kalme momenten begrijpt. “Het leven is al druk genoeg. Ik hoef niet van het ene feestje naar het andere te hollen. Voor mij is liefde ook samen op de bank zitten en gewoon even niks hoeven zeggen”, legt ze uit. Ze betreurt dat het programma haar niet de juiste setting gaf om die kant van haarzelf te tonen.

Kijkers reageren massaal

Op sociale media regende het reacties na de aflevering. Veel kijkers begrepen Susanne volledig. “Ze had groot gelijk dat ze snel vertrok”, schrijft een fan op X. “Het is leuk als iemand gezellig is, maar als er geen ruimte is voor echte gesprekken, dan houdt het op.” Een ander schrijft: “Jean-Paul is een entertainer, geen partner. Susanne verdient iemand die haar echt ziet.”

Toch zijn er ook kijkers die vinden dat Susanne misschien wat te snel heeft geoordeeld. “Geef het een kans, je weet nooit wat er ontstaat”, aldus een optimistische volger. Maar de meerderheid lijkt haar beslissing te steunen. “Als het gevoel niet goed zit, moet je weggaan. Dat heeft ze goed aangevoeld”, aldus een veelgelezen reactie.

B&B Vol Liefde blijft kijkcijferkanon

Ondanks de mismatch blijft B&B Vol Liefde ongekend populair. Het programma trekt wekelijks honderdduizenden kijkers die smullen van de dynamiek tussen de deelnemers. De avonturen van Jean-Paul blijven daarbij een opvallend onderdeel. Of hij nog een vrouw vindt die in zijn energieke levensstijl past, valt nog te bezien. Maar de kans is groot dat er nog meer vrouwen zullen komen en gaan.

Conclusie: een les in jezelf blijven

Voor Susanne is het avontuur in ieder geval voorbij, maar ze kijkt er zonder spijt op terug. “Ik ben blij dat ik trouw ben gebleven aan mezelf. Ik wilde geen televisie maken, ik wilde oprechte liefde vinden. Dit was gewoon niet mijn plek.”

En daarmee geeft Susanne een belangrijke les mee: durf te kiezen voor wat goed voelt. Ook als de camera’s draaien en het verleidelijk is om mee te gaan in de sfeer. Want uiteindelijk draait liefde om verbinding – en dat vind je niet op een feestje waar je toegezongen wordt voordat je überhaupt iemands favoriete kleur kent.

Continue Reading