Connect with us

Algemeen

Totale Ramp voor Peter Gillis: Tv-soap in Gevaar, Reclameblokken Verdampen door ‘Megaprobleem’!

Gepubliceerd

op

De populaire realityserie rond Peter Gillis blijft de gemoederen bezig houden. Ondanks dat het programma al dertien seizoenen achter de rug heeft, kondigt SBS 6 nu een veertiende seizoen aan. Dit besluit komt echter op een moment dat de toekomst van de serie onzeker lijkt, gezien de mogelijke juridische problemen van Gillis. De vraag rijst: welke adverteerders willen zich nog verbinden aan een omstreden realityster?

Nieuw seizoen, maar met een andere producent

De realitysoap van Peter Gillis heeft al heel wat kijkers aan zich weten te binden, maar nu komt er een opvallende wijziging. De oorspronkelijke producent, die de serie destijds aan SBS 6 verkocht, heeft besloten na dertien seizoenen te stoppen. Toch ziet de zender nog steeds potentie in het programma en heeft het een nieuwe producent ingeschakeld om door te gaan met de serie.

Tv-expert Tina Nijkamp vindt dit een opmerkelijke keuze. “De laatste seizoenen scoorden niet meer zoals voorheen, zeker niet in de commerciële doelgroep. Waarom wil SBS 6 hier dan nog mee doorgaan?”, vraagt ze zich af in haar podcast Tina’s TV Update.

Volgens Tina is de kijkcijfersituatie niet florissant: “De laatste serie op de vrijdagavond deed het al niet geweldig. Gordon had met zijn reallifesoap op datzelfde tijdslot een marktaandeel van 18 procent in de commerciële doelgroep. Gillis bleef daar vier procentpunten onder. Toch krijgt hij een nieuw seizoen.”

Waarom houdt SBS 6 vast aan Peter Gillis?

Ondanks de dalende kijkcijfers lijkt SBS 6 geen afscheid te willen nemen van Gillis. “Ik denk dat de zender bang is om een nieuwe familie te introduceren en daarmee een nog groter kijkersverlies te riskeren. Hoewel 14 procent marktaandeel niet enorm hoog is, is het ook geen ramp. Maar de magie van de familie Gillis lijkt er inmiddels wel een beetje vanaf.”

Het blijft dus de vraag hoe lang het programma nog kan doorgaan zonder structureel te lijden onder teruglopende interesse. “De rek is er echt uit,” voegt Tina toe. “Toch heeft SBS 6 blijkbaar nog steeds vertrouwen in Peter Gillis en zijn soap.”

Veroordeling hangt als een schaduw boven de show

Wat deze situatie extra gecompliceerd maakt, is de mogelijke veroordeling van Peter Gillis op 16 april. Volgens Tina zou dit wel eens een groot probleem kunnen worden voor SBS 6. “De zender heeft al een uitzenddatum geprikt: 9 mei. Maar stel dat hij veroordeeld wordt, hoe kan SBS 6 dan nog doorgaan met het uitzenden van zijn serie?”

Adverteerders zouden zich in dat geval wel eens massaal kunnen terugtrekken. “Welke grote merken willen nog in de reclameblokken zitten naast een realityster met een veroordeling? Albert Heijn? Rabobank? De Vriendenloterij? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.”

Geen clausule voor veroordeling

Opvallend genoeg heeft SBS 6 aan Tina laten weten dat er geen clausule in het contract staat waarmee ze kunnen afzien van de samenwerking bij een veroordeling van Gillis. Dit betekent dat de zender juridisch gezien vastzit aan de overeenkomst, ongeacht wat er gebeurt op 16 april.

Dit roept vragen op over hoe SBS 6 met deze kwestie zal omgaan. “Het lijkt me moeilijk om de serie op de geplande datum uit te zenden als er op dat moment een juridische schaduw over Peter Gillis hangt,” aldus Tina.

Ondertussen is het wel vrijwel zeker dat de realityserie van Gordon in september van start zal gaan. “Dat hoeven we niet eens meer af te wachten,” zegt Tina stellig.

Adverteerders haken mogelijk af

Het grote probleem voor SBS 6 is niet alleen of ze de serie kunnen blijven uitzenden, maar ook of ze er nog geld aan kunnen verdienen. Als grote adverteerders zich terugtrekken, betekent dat financiële schade voor de zender.

Tina vat het dilemma samen: “Zonder adverteerders kunnen de reclameblokken rondom de show leeglopen. Willen bedrijven nog geassocieerd worden met een realityster die onder vuur ligt? Dat lijkt mij een groot probleem voor SBS 6.”

Het blijft dus spannend hoe dit zich verder ontwikkelt. Gaat SBS 6 echt vasthouden aan Peter Gillis, of blijkt een mogelijke veroordeling toch de druppel? Voorlopig is het afwachten tot 16 april om te zien wat de volgende stap van de zender zal zijn.

 

Algemeen

20 subtiele berichten waarin mensen hun irritatie nét niet rechtstreeks uitspreken

Gepubliceerd

op

Passief-agressief gedrag verwijst naar een manier van communiceren waarbij iemand zijn gevoelens niet direct uitspreekt, maar deze op een indirecte manier laat blijken. In plaats van duidelijk te zeggen wat er aan de hand is, kiest de persoon voor subtiele signalen die vaak moeilijk te plaatsen zijn. Dit kan variëren van stilzwijgen tot kleine opmerkingen die vriendelijk klinken, maar toch een verborgen boodschap bevatten.

Op het eerste gezicht lijkt passief-agressief gedrag soms bijna neutraal of zelfs vriendelijk, waardoor het niet meteen opvalt dat er iets speelt. Toch schuilt er vaak frustratie, teleurstelling of ongenoegen achter deze houding. Precies omdat het zo verhuld gebeurt, kan het voor anderen verwarrend zijn om te begrijpen wat er werkelijk bedoeld wordt, waardoor misverstanden al snel ontstaan…… Klik op de knop hieronder om de volgende fotos te zien

Continue Reading