Algemeen
De Bauers verwelkomen nieuw familielid!
In “De Bauers – 20 jaar later” is het een speciale dag voor
Frans, Mariska, hun vier zoons en vier honden, want er komt een
nieuw gezinslid bij. Maar niet iedereen is meteen enthousiast.

“Weer een poepmachine erbij,” zucht Frans Junior.
“Nu hebben we echt het maximale aantal honden bereikt,” besluit Frans. “Of het er nu vier of vijf zijn, maakt toch niet uit,” werpt Mariska tegen.
Als de puppy er eenmaal is, kan de zanger zijn enthousiasme niet verbergen. “Kijk Jackie, een nieuw familielid, een nieuwe Bauer,” zegt hij vrolijk tegen de hond.
Maar het is allemaal wat spannend voor de toypoedel, dus er wordt al snel een plasje gedaan. Binnen. “Daar gaat mijn houten vloer,” roept Frans verschrikt uit.
De naam van het nieuwe gezinslid is nog wel een discussiepunt.
Terwijl ze beschuit met muisjes eten, bespreken ze de opties.

In de groepsapp komt Guusje als winnende naam uit de poll, maar toch besluiten ze de hond anders te noemen.
“Slechts twee stemmen gingen naar Saartje, en dat waren die van jullie twee,” verklaart Frans Junior ietwat teleurgesteld over de uitkomst.
Christiaan heeft wat onconventionele suggesties zoals Goulash en
T-bone.

Frans Junior’s suggestie is niet verrassend: poepmachine. Mariska en Frans hakken de knoop door en besluiten toch voor Saartje te gaan.
“Vroeger had ik ieder jaar een kind, nu heb ik ieder jaar een hond,” lacht Mariska.
Ze is blij met Saartje, maar minder blij met de gevolgen voor de vloer.
De andere vier honden vinden het ook spannend en laten ook wat achter op de vloer.
Mariska rent met keukenrol door het huis: “Ben ik de hele dag weer pies aan het opruimen.”
Algemeen
Ferrie denkt met zijn nieuwe openingszin eindelijk succes te hebben op Tinder
Openingszinnen vormen al eeuwenlang een natuurlijke manier om
contact te leggen. Of het nu gaat om een gesprek op straat, een
ontmoeting op een evenement of het begin van een tekst: de eerste
woorden bepalen vaak hoe iemand zich voelt bij wat volgt. Een
openingszin geeft richting, schept sfeer en toont een eerste indruk
van de intentie van de spreker. Daarom wordt deze eerste zin gezien
als een krachtig hulpmiddel om verbinding te creëren,
nieuwsgierigheid op te wekken en een gesprek op gang te brengen.
Deze rol maakt de openingszin tot een essentieel onderdeel van
communicatie in zowel persoonlijke als professionele situaties.

Toch is er meer aan de hand dan alleen het kiezen van een paar
woorden. Een goede openingszin werkt omdat hij aansluit bij de
persoon tegenover je of de lezer die je wilt bereiken. Hij moet
licht aanvoelen, toegankelijk zijn en ruimte bieden voor een
vervolg. In sociale situaties – zoals bij flirten of informeel
kennismaken – geeft zo’n zin vaak een speelse draai aan het moment,
waardoor de spanning wordt verlaagd en de kans op een spontane
reactie groter wordt. Dat speelse, menselijke karakter maakt de
openingszin zo herkenbaar, maar het roept ook vragen op over hoe je
hem precies inzet……
Klik op de knop hieronder om de
volgende screenshots van het gesprek te lezen

