Algemeen
Lachwekkende boodschap gespot op het bord van de Augurkenkoning door scherpe kijker!
In de realityserie “De Augurkenkoning” staat Oos Kesbeke, het boegbeeld van een bekend tafelzuurimperium, centraal.
Met zijn uitgesproken Amsterdamse karakter leidt hij zijn
fabriek met trots en een directe aanpak.
Echter, met de veranderende tijden, is het noodzakelijk dat zijn
zoons Camiel en Silvian, de zogenaamde augurkenprinsen, worden
voorbereid om het bedrijf op termijn over te nemen.
Oos Kesbeke’s vermogen is niet gering.
Zijn onderneming, Oosies Smulpot B.V., heeft een eigen vermogen
van ongeveer 7 miljoen euro.
Daarnaast staan er nog vijf panden op zijn naam, waaronder de
fabriek waarin in 1999 een hypotheek van 5 miljoen gulden (2,2
miljoen euro) werd gevestigd.
Al met al wordt de waarde van Kesbeke geschat op ongeveer 8
miljoen euro, nog los van zijn luxueuze auto’s en horloges.
De serie “De Augurkenkoning” trekt aanzienlijke kijkcijfers, met
wekelijks tussen de 400.000 en 500.000 kijkers, zonder de
uitgestelde kijkers op Videoland mee te rekenen.
Hiermee kan de serie concurreren met bekende realityshows zoals
die van Petertje Gillis en de Familie Meiland.
Een oplettende kijker merkte deze week een wijze spreuk op in
het kantoor van Kesbeke, op een bordje waar hij zijn koffie
klaarmaakt.
De spreuk luidde: “Een vrouw is als erwtensoep.
Als ze begint te pruttelen moet de worst erin!”
Deze humoristische levenswijsheid voegde een lach toe aan de
serie en toonde Kesbeke’s ongefilterde karakter.