Algemeen
Tragisch nieuws voor Winter Vol Liefde-deelnemer Maarten: ´Zet zijn ziekte het programma op losse schroeven?´
Maarten van Gent, de 76-jarige deelnemer aan het nieuwe seizoen van Winter Vol Liefde, heeft kort na de opnames in Estland te horen gekregen dat hij aan een ongeneeslijke ziekte lijdt. In een emotioneel gesprek met RTL Boulevard deelt de voormalig basketbalcoach zijn verhaal over de diagnose alvleesklierkanker en de impact die dit op zijn leven heeft gehad.
Een onverwachte diagnose
Wat begon met langdurige rugklachten, eindigde voor Maarten in een schokkende diagnose. “Na allerlei onderzoeken kwam het slechte nieuws: ik heb alvleesklierkanker,” vertelt hij. Het was een klap voor de actieve en levenslustige Maarten, die nooit had verwacht dat zijn rugpijn het gevolg zou zijn van zoiets ernstigs.
De artsen gaven hem aanvankelijk slechts drie maanden te leven. Toch is hij inmiddels negen maanden verder dankzij een chemotherapiebehandeling die hem extra tijd heeft gegeven. “Ik ben dankbaar voor deze extra maanden, maar ik blijf realistisch. Ik denk niet dat ik 2026 nog zal halen,” zegt Maarten openhartig.
Zijn deelname aan Winter Vol Liefde
Toen Maarten besloot mee te doen aan het programma, was hij nog niet op de hoogte van zijn ziekte. Tijdens de opnames in het prachtige Estland genoot hij volop van de bijzondere ervaring en de mooie ontmoetingen die het programma mogelijk maakte. “Het was een geweldige kans om nieuwe mensen te leren kennen en mijn leven op een positieve manier te verrijken,” vertelt hij.
Hoewel de opnames inmiddels achter de rug zijn, kijkt Maarten met warme gevoelens terug op zijn deelname. “Ik heb genoten van iedere minuut en hoop dat de kijkers hetzelfde zullen doen. Ik wil herinnerd worden als iemand die het leven ten volle heeft geleefd.”
Een boodschap voor de kijkers
Maarten hoopt dat zijn deelname aan het programma een positieve impact zal hebben op de kijkers. “Ik wil laten zien dat je, ondanks tegenslagen, altijd moet proberen te genieten van het leven en de mooie momenten die op je pad komen. Het leven is kort, en we moeten er het beste van maken.”
Hij vraagt ook om begrip van de kijkers voor zijn situatie. “Wat je op televisie ziet, is wie ik ben: een man die van het leven houdt, maar die ook geconfronteerd wordt met zijn sterfelijkheid. Ik hoop dat mensen dat zullen begrijpen en met een glimlach naar de uitzendingen kijken.”
Wanneer te zien?
Winter Vol Liefde gaat op 6 januari van start op Videoland en wordt vanaf die datum ook iedere werkdag om 20:30 uur uitgezonden op RTL 4. In het programma volgen we niet alleen Maarten, maar ook andere deelnemers die in winterse oorden op zoek zijn naar liefde en gezelligheid.
Een nalatenschap van positiviteit
Maarten weet dat zijn toekomst onzeker is, maar hij kiest ervoor om zich te richten op de goede dingen in het leven. “Het is zoals het is,” zegt hij met een berustende glimlach. “Ik hoop dat mijn verhaal anderen inspireert om met moed en liefde door het leven te gaan, ongeacht wat hen te wachten staat.”
Zijn deelname aan Winter Vol Liefde zal niet alleen herinnerd worden vanwege de warmte en humor die hij bracht, maar ook vanwege de moed waarmee hij zijn ziekte onder ogen ziet. Een man die, ondanks alles, blijft genieten van het leven.
Algemeen
Grote storing bij Rabobank: Duizenden klanten in paniek – geen toegang tot hun geld!
De Rabobank kampt momenteel met een grote storing, waardoor duizenden klanten geen toegang hebben tot hun geld. Op de website Allestoringen.nl blijven de meldingen binnenstromen, en ook op sociale media uiten klanten hun frustratie. Woorden als “Kltebank!!” laten zien hoe groot de ergernis is onder gebruikers die hun bankzaken niet kunnen regelen.
Problemen met de Rabo App
De storing lijkt vooral klanten te treffen die proberen in te loggen via de Rabo App, de mobiele bankapplicatie van de Rabobank. Bij pogingen tot inloggen ontvangen gebruikers een melding dat de app tijdelijk niet beschikbaar is. Dit betekent dat zij geen betalingen kunnen uitvoeren, hun saldo niet kunnen checken en geen toegang hebben tot hun digitale bankdiensten.
Volgens een verklaring van de Rabobank aan Hart van Nederland werkt de bank hard aan een oplossing. Hoe lang het probleem nog zal duren, is echter onbekend.
Storingsduur en stijgend aantal klachten
De eerste meldingen over de storing kwamen binnen rond 15.15 uur. Inmiddels zijn er meerdere uren verstreken en een oplossing lijkt nog niet in zicht. Gedurende deze periode is het aantal klachten explosief toegenomen. Op sociale media delen klanten massaal hun ongenoegen over de situatie. Veel gebruikers geven aan volledig afhankelijk te zijn van digitaal bankieren en dringend toegang tot hun geld nodig te hebben.
Sommige ondernemers en particulieren die hun betalingen via Rabobank regelen, hebben aangegeven dat ze hierdoor ernstige financiële hinder ondervinden. Afschrijvingen en transacties kunnen niet worden voltooid, wat zorgt voor onrust onder klanten. Vooral mensen met geplande betalingen, zoals huur of belangrijke zakelijke transacties, zijn bezorgd over de gevolgen van de storing.
Oproep om contant geld groeit
De storing bij de Rabobank zorgt opnieuw voor een discussie over de afhankelijkheid van digitaal bankieren. In december vorig jaar werd er al gewaarschuwd voor de risico’s van een volledig digitaal financieel systeem.
Minister van Defensie Ruben Brekelmans gaf eerder aan dat Nederland zich moet voorbereiden op mogelijke cyberaanvallen, vooral in relatie tot geopolitieke spanningen met Rusland. Een grootschalige aanval op de financiële sector kan leiden tot langdurige storingen bij banken, waardoor mensen geen toegang hebben tot hun geld. Hoewel banken claimen goed voorbereid te zijn op dergelijke scenario’s, blijft de oproep om contant geld achter de hand te houden groeien.
Impact van digitale storingen
De storing bij de Rabobank laat zien hoe kwetsbaar een samenleving is die steeds meer afhankelijk wordt van digitaal betalingsverkeer. Klanten die geen contant geld bij zich hebben, kunnen in dit soort situaties ernstig in de problemen komen. Dit versterkt de oproep van experts en politici om een noodvoorraad aan cash achter de hand te houden.
Bovendien roept de storing vragen op over de betrouwbaarheid van digitale bankdiensten. Storingen bij banken zijn niet nieuw, maar wanneer ze langdurig aanhouden, kunnen ze grote gevolgen hebben voor consumenten en bedrijven die afhankelijk zijn van online transacties.
Wanneer is het opgelost?
Vooralsnog blijft het afwachten voor duizenden Rabobank-klanten. Wanneer de storing wordt verholpen, is nog niet duidelijk. De komende uren zullen uitwijzen of de bank de situatie snel onder controle krijgt, of dat gebruikers zich moeten voorbereiden op een langdurig probleem. Klanten blijven hopen op een snelle oplossing, terwijl de discussie over de kwetsbaarheid van digitaal bankieren weer volop wordt gevoerd.
Daarnaast worden gebruikers geadviseerd om alternatieve betaalmethoden te overwegen en waar mogelijk tijdelijk contant geld te gebruiken. Ook raadt Rabobank klanten aan om regelmatig de statusupdates van de bank te volgen via de website en socialmediakanalen.