Connect with us

Algemeen

Lachwekkende boodschap gespot op het bord van de Augurkenkoning door scherpe kijker!

In de realityserie “De Augurkenkoning” staat Oos Kesbeke, het boegbeeld van een bekend tafelzuurimperium, centraal.

Met zijn uitgesproken Amsterdamse karakter leidt hij zijn fabriek met trots en een directe aanpak.

Echter, met de veranderende tijden, is het noodzakelijk dat zijn zoons Camiel en Silvian, de zogenaamde augurkenprinsen, worden voorbereid om het bedrijf op termijn over te nemen.

Oos Kesbeke’s vermogen is niet gering.

Zijn onderneming, Oosies Smulpot B.V., heeft een eigen vermogen van ongeveer 7 miljoen euro.

Daarnaast staan er nog vijf panden op zijn naam, waaronder de fabriek waarin in 1999 een hypotheek van 5 miljoen gulden (2,2 miljoen euro) werd gevestigd.

Al met al wordt de waarde van Kesbeke geschat op ongeveer 8 miljoen euro, nog los van zijn luxueuze auto’s en horloges.

De serie “De Augurkenkoning” trekt aanzienlijke kijkcijfers, met wekelijks tussen de 400.000 en 500.000 kijkers, zonder de uitgestelde kijkers op Videoland mee te rekenen.

Hiermee kan de serie concurreren met bekende realityshows zoals die van Petertje Gillis en de Familie Meiland.

Een oplettende kijker merkte deze week een wijze spreuk op in het kantoor van Kesbeke, op een bordje waar hij zijn koffie klaarmaakt.

De spreuk luidde: “Een vrouw is als erwtensoep.

Als ze begint te pruttelen moet de worst erin!”

Deze humoristische levenswijsheid voegde een lach toe aan de serie en toonde Kesbeke’s ongefilterde karakter.