Algemeen
18 mensen die de rest van hun leven rondlopen met een spelfout in hun tatoeage
Niet alleen Engelse teksttatoeages gaan overigens mis; ook tattoos in andere talen zijn een bekende bron van spelfouten en misverstanden. Chinese, Arabische en Japanse karakters zijn populair omdat ze er mysterieus en stijlvol uitzien, maar precies daar schuilt het risico. Zonder kennis van de taal ben je volledig afhankelijk van een vertaling uit een boekje, een online afbeelding of een snelle zoekopdracht, en dat is niet altijd betrouwbaar……

Het internet staat vol met verhalen van mensen die jaren later
ontdekken dat hun tattoo niet ‘kracht’, ‘liefde’ of ‘wijsheid’
betekent, maar iets totaal anders. Soms blijkt het een woord te
zijn als ‘kip’ of ‘noedel’, soms gaat het om een losse klank die op
zichzelf geen betekenis heeft. Veel tattooshops zijn tegenwoordig
extra voorzichtig en vragen om bewijs of een betrouwbare bron, maar
foutjes glippen er nog steeds tussendoor, zeker wanneer een klant
een printje meeneemt dat er mooi uitziet maar inhoudelijk niet
blijkt te kloppen…… Klik op de knop
hieronder om het artikel verder te lezen op de volgende
pagina

Algemeen
Vrouw schakelt al haar vrienden en familie in om een WhatsApp-oplichter terug te stalken
Steeds meer mensen krijgen te maken met WhatsApp-misleiding: een
berichtje van een zogenaamd vertrouwd contact dat later een
nepbericht blijkt te zijn. Deze vorm van digitale misleiding speelt
handig in op gevoelens van haast en betrokkenheid. Omdat bijna
iedereen dagelijks WhatsApp gebruikt, is de kans groot dat jij of
iemand in je omgeving ooit zo’n bericht ontvangt. In dit artikel
lees je stap voor stap hoe deze methode werkt, waarom ze zo
effectief is en vooral hoe je jezelf en je familie beter kunt
beschermen tegen WhatsApp-misleiding.
WhatsApp-misleiding is in de kern een truc waarbij iemand zich
voordoet als een bekende, vaak een familielid of goede vriend. De
afzender stuurt een bericht vanaf een onbekend nummer met een
verhaal over een kapotte telefoon, een nieuw nummer of een dringend
betaalprobleem. Het doel is steeds hetzelfde: geld of persoonlijke
gegevens loskrijgen door vertrouwen op te wekken. Door de
combinatie van een vertrouwd ogende naam en een geloofwaardig
verhaal voelen ontvangers vaak de druk om snel te reageren, zonder
eerst rustig te controleren wat er aan de hand is…… Klik op de knop hieronder om het artikel verder te
lezen op de volgende pagina
